Vardag igen

Pustar ut efter julhelgen. Hann ner på stan en sväng med min dotter i går. Shoppade lite kläder till henne. Hittade inget åt mig själv. Är nog för kräsen. Jag inser nog att jag kanske inte är i behov av några nya kläder just nu. Saknar inget speciellt. Det som jag saknar just nu är ledighet. Och jag är glad att jag tog ut semester och flextid så att jag kan vara långledig. Känns bra med en mjukstart in på nästa år istället.
Bänkade mig i soffan på kvällen för att titta på ”Rekordmatchen”, Frölunda-Färjestad. Utomhusstadion i Göteborg hade sålt 31.000 platser. Helt otroligt. Färjestad började bra men höll inte för trycket från Frölunda. Frölundaspelaren Fredrik Pettersson var helt orubblig i kväll. Han stod bakom alla fyra mål som Frölunda satte i Färjestads kasse. När Färjestadstränaren Per-Erik Jonsson sa "bjuu tee" i en av periodpauserna, så menade han inte tebjudning utan att Färjestad skulle bli lite mer aggressiva och ligga på mer. Men Färjestad lyckades inte stå emot trycket. Tror att den där orgelspelaren hade ett finger med i spelet också. Hur kan man spela klämkäcka jullåtar blandat med Toto och Melodifestivallåtar? Det är för mig en gåta. Så tyvärr så fick värmlänningarna åka tillbaka till Karlstad med en förlust. Resultat, 4-1 i kvällens match.



Kram

Kommentera här: