Summering av år 2009

Sitter om summerar året som har gått. År 2009 var tog du vägen? Hade väl tänkt att det skulle vara mitt år, men riktigt så blev det inte. Kanske jag är kräsen, men samtidigt så skulle jag kunna ha ett bättre år. Fast jag är rätt så nöjd i alla fall. Har fått varit frisk hela året, förutom en vecka i höstas. Rätt bra statistiskt sett. En vecka av 52. Fast jag är ju sällan sjuk över huvud taget, så den här veckan drog nog upp min sjukstatistik ändå. Vad har annars hänt år 2009? Det positiva är att George W Bush avgår och ersätts av Barack Obama, Färjestad BK tar sitt åttonde SM guld i ishockey efter att ha besegrat HV71 med 4-1 i matcher, Christer Fuglesang gör sin andra rymdfärd med Discovery, Barcelona vinner Champions League mot Manchester United, Zlatan går över till Barcelona, rökförbud har gällt på krogarna i fyra år, AIK vinner över Göteborg och blir svenska mästare i fotboll (första gången sedan elva år), Djurgården håller sig kvar i Allsvenskan efter en vinst mot Assyriska, räntan sjunker. Det negativa är att man hittar glas i kyckling (har vi redan glömt och äter kyckling igen), svininfluensan och att arbetslösheten stiger. Så sammantaget så har 2009 varit rätt ok ändå. Nyårslöfte? Hmm, dricka mer vatten och leva hälsosammare med mer träning är nog det som jag kan komma på just nu.
Ha ett riktigt gott slut och ett Gott Nytt År. År 2010 here we come.



Kram

Kommentera här: