Dan före dan, före dan, före dan...

Oj, vad tiden går fort. Nu är det inte många dagar kvar till julafton. Frågan som jag då ställer mig är "När ska jag hinna köpa julklappar?" "Och vad ska jag köpa?". I och för sig så ska jag inte köpa så många, men ändå. Jag vet ju att det är samma sak varje år, dvs att december går så himla fort. Något som jag tycker är skönt är att det inte är så kallt. Fast samtidigt blir det ju så mörkt när det inte finns någon snö. Och samtidigt så skulle det bara bli slask utav det och det skulle vara lika mörkt. Så jag föredrar nog värmen i nuläget. Fast om jag får önska så skulle jag vilja ha lite snö på julafton. Om inte för alla barns skull. Men vi får väl se vad tomten kommer med. Min önskelista är inte alltför lång. Kom i går på att jag var i behov av ett nytt strykjärn, så det kommer nog överst på min önskelista. Förutom ett friskt liv, vilket inte kan köpas för pengar. Skulle nog behöva ett par nya skidbyxor också och ett presentkort till något SPA. Men det är inte livsnödvändigt. Jag är nog glad och tacksam vare sig jag får något eller inte. Bara jag får vara med mina barn så är jag mer än nöjd. Fast önska kostar ju ingenting.



Kram

Kommentera här: