Vernissage och Michael Laroche

Hamnade i torsdags på vernissage på Nikon. De hade nämligen visning av bl a sin D5000 och den nya projektkameran som släpps i september. Projektkameran Coolpix var verkligen supergullig. Det är världens första kamera med inbyggd projektor. Helt otrolig. Och med 12 megapixel. Till ett pris av ca 4.500:-. Det får bli min nästa kamera helt enkelt. Nikon ställde även ut fotografier av två kända fotografer, så det blev ett glas vitt och några snittar när jag gick runt och beundrade fotografierna.
Hade även en annan aktivitet som jag sedan skyndade mig vidare till. Michael Laroche var nämligen i Sverige och pratade om sina viner. En Chablis Premier Cru slank ner lätt i strupen. Grand Cru'n var lite väl ung, -07, men kommer att vara super om några år. Laroche's Mas la Chevaliere Blanc 07, var inte helt fel den heller. Även deras Pinotage från Sydafrika kändes även den balanserad. Så jag var mycket nöjd med provningen och var glad att jag hade tagit mig dit. 
Efterfesten med Nikon på Tranan hoppade jag dock över. Var ju tvungen att tänka på morgondagen.



Kram 

Kommentera här: