Smaklust

Ja, så var det söndag igen. Veckorna och framför allt helgerna går så fort. Har i alla fall hunnit med surströmmingsparty. Fick i mig sju stycken fiskar, en nubbe och några öl. Fick tips om att man kan ta en ouzo till surströmmingen. Har dock inte hunnit testa det ännu. Får ta det vid nästa surströmmingstillfälle. Vi var i alla fall elva glada surströmmingsälskare som lät denna delikatess slinka ner i våra strupar tillsammans med diverse tillbehör och alkoholhaltiga drycker.
Middag hos mig har jag också haft. Lagade i ordning bl a min räkpasta. Gott och uppskattat. Så det blev en sen kväll innan jag intog horisontellt läge. Men vi hade en mycket trevlig kväll i alla fall.
Har även hunnit med "Smaklust", matmässan i Tanto. Gick runt bland de olika bodarna och åt egentillverkade renkorvar, ostar, marmelader, sylter och diverse annat smått och gott. Köpte även med mig en salamikorv med Absolut vanilj-smak. Blev även några glas vin mellan provsmakningarna.
Så jag kan lugnt påstå att jag har haft en bra och händelserik helg. Så nu är det bara att ladda batterierna inför kommande arbetsvecka.



Kram 
 

Kommentera här: