Säsongsavslutning

Ja, så var det då dags för Anders Lundin att kanske för sista gången sjunga "Stockholm i mitt hjärta" från scenen på Skansen i går. Hade lyckats få tag på en VIP-biljett så jag kände mig hedrad att få sitta på de främre bänkraderna när 17 100 personer ville se bl a Björn Skifs uppträda på säsongens sista Allsång på Skansen. Att få sjunga i Bosse Larssons och Lill Babs mick kändes också som en hit. Har dock inte sett programmet ännu. Kan ju vara så att de filmade med en annan kamera i just det ögonblicket. Efter uppträdandet blev det varm korv back stage. Kan säga att det vi intog före var bättre. Satt i gröngräset innan och sörplade på svenska kräftor och en öl. Smakade utsökt, så nu vill jag bara ha svenska kräftor.
I dag satte allvaret i gång. Upp kl 6 och iväg och arbeta. Hmm. Jag har nog blivit lite bortskämd med all min ledighet i sommar. Fast den har varit välbehövlig. 
I och med att vädret är så underbart så blev det en snabb power-walk runt Djurgården efter jobbet. Hann t o m in i Oscarskyrkan en sväng där Barockensemblen Insula Magica från Novosibirsk spelade barockmusik från Sibirien samt musik av Bach, Roman och Bellman.
Så i dag har jag hunnit med att arbeta, idrotta och varit kulturell. Inte illa. Så nu är det huvudkudden som gäller. Ny dag i morgon.





Kram

  

Kommentera här: