Bröllop i Småland

Helgen har susat på i ett snabbt tempo. I fredags hade jag stillsam romantisk middag med tända ljus och en tre-rättersmeny. Blev löjromstoast till förrätt med en Chardonnay och marinerad helstekt fläskfilé med pressad potatis och en sås på bl a creme fraiche, oliver, krasse och rödvin till varmrätt. Hade min favorit-Amarone till varmrätten, dvs 28002. Den är ju så god. Är helt såld på den. Blev i alla fall rätt tidigt i säng med tanke på lång bilresa tidigt på lördag morgon. Var nämligen bjuden på bröllop till en gammal barndomsvän i Småland. Jag och min dotter fick skjuts av en väninna till bruden till Småland. Väl framme så var det snabbombyte innan det var dags för avfärd till bröllopet. Vigseln utfördes i en gammal träkyrka från 1600-talet. Inför prästen och församlingen blev de gifta innan det var dags för avfärd mot festplatsen. Mousserande vid ankomst och en tre-rätters stod på menyn. Stämningen var hög och det var lagom med tal. Ett mycket trevligt bröllop som avslutades vid 02 på natten. Somnade ovaggad efter hemkomsten till sommarhuset.
Bilfärden tillbaka till Stockholm gick bra och väl hemma så kändes det att det hade gått i ett hela helgen, så det blev en tidig kväll.  
I dag gäller det, vinna eller försvinna. Ska Djurgården lyckas hålla sig kvar i Allsvenskan? Jag hoppas verkligen det i alla fall. Blir spännande och se om de lyckas hålla sig kvar och vinna över Örebro i kväll. Jag håller tummarna.



Kram
 

Kommentera här: