Whiskyprovning

Känns lite tungt i huvudet i dag. Var på en mycket trevlig whiskyprovning i Gamla Stan i går. Fast det är nog inte den som gjorde att jag känner mig trött i dag utan det är nog ölen som jag intog efteråt som har satt sina spår. Provningen började kl 15 och jag var hemma 01 i natt. Så det hann och bli en och annan öl efter provningen. Provade fem olika sorters whisky där alla kostade över 1000:-. Så det verkligen fina saker. En bourbon kunde jag egentligen vara utan, den föll mig inte riktigt i smaken. Tycker att den är alldeles för parfymerad för min smak. Föredrog hellre en 50-årig Glen Grant istället. Den var helt suverän. Provade lite ost, korvar och choklad till de olika whiskysorterna och kunde konstatera att den mörka chokladen och 50-årig Glen Grant gifte sig med varandra. Så nu har jag fått ännu dyrare vanor. Fast jag kanske ska satsa på en billigare whisky istället. En som mer passar min plånbok. Blev även en Rauchbier efteråt. En ny och sensationell smakupplevelse som inte var helt fel. Efter provningen så var vi några stycken som gick till en restaurang några hundra meter bort och intog ett antal öl och även en wallenbergare med potatismos. Hade en mycket trevlig och givande kväll som slutade som sagt 01. Så i dag lär det bli lugnt för mig. En promenad ute på Djurgården är vad jag har tänkt åta mig i dag.




Kram

Kommentera här: