Tuff vecka

Har haft en tuff vecka både gällande jobb och ta hand om sjuk dotter. Mycket att rodda med på jobbet med avslutning på veckan med en tiotimmars arbetsdag. Var rätt slut efter jobbet i går. Så två glas champagne på AW satt inte helt fel. Helgen var väldigt efterlängtad om jag säger så. Fast om man går efter ett kinesiskt ordspråk, så ska man väl vara på språng hela tiden. Eller åtminstone överskrida gränserna emellanåt. "Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt", som ordspråket säger. Så en groda lär väl komma hur långt som helst. Fast jag tror inte att jag ska satsa på att bli groda i mitt nästa liv. Det får nog bli havsörn som jag har tänkt från början.

Har försökt att inte boka in så mycket nu i helgen. Vill bara vara och ta det lugnt. Ska i alla fall på en mycket intressant whiskyprovning i Gamla Stan i dag. Blir spännande och se vad den ger. Annars så har jag som sagt inga direkta planer mer än att bara vara. Ska väl börja leta rätt på alla papper inför deklarationen. Så att jag är lite förberedd. Är i alla fall beredd på en solig helg. Så jag hoppas att vi får njuta av lite vackert väder också.

Ha en fortsatt bra helg.




Kram

Kommentera här: