The Boat That Rocked

Nyss hemkommen från förhandsvisningen av "The Boat That Rocked". En skön film med nostalgikänsla från 1966, om ett gäng radiopirater som sänder rock'n roll musik dygnet runt från en båt ute på Nordsjön. Man kan se en viss liknelse från Bridget Jones manus och "The Boat That Rocked". Richard Curtis har haft sitt finger med i båda filmerna. Filmen är en komedi med ett gäng osannolika original. Och jag tror att jag kommer att gilla den mer och mer ju fler gånger som jag ser den. En skön rockfilm som har premiär på fredag.  Klart sevärd. Den får en att tänka tillbaka på när jag själv var ung och försökte ratta in Radio Luxemburg. En nostalgifilm helt enkelt.  Efterfest på Café Opera efteråt, men jag hoppade den. Måste få lite skönhetssömn innan ny arbetsdag i morgon. Sov gott.




Kram

Kommentera här: