Äntligen vår

Har njutit i fullo av detta underbara vårväder. Helt fantastiskt. I fredags åt jag min lunch på en uteservering i Kungsträdgården. Intog en caesarsallad samtidigt som jag studerade alla soldyrkare som hade kommit ut ur sina kontorsrum. Förflyttade mig sedan på eftermiddagen till en annan uteservering där det blev några glas rosévin i solen. Underbar fredag och hälig lördag. Att strosa runt på Djurgården och se den första blåsippan, myrorna som har kommit fram och fåglarna gnabbandes vid Isbladskärret är som en hälsa för själen. Njuter verkligen till fullo och insuper varje liten detalj.

Senare på kvällen i går så blev det bowling. Lyckades i alla fall göra en strike. Har inte spelat bowling på säkert fem år. Så jag var rätt nöjd med min prestation när jag sedan promenerade hemåt från söders höjder. Njöt av vår vackra huvudstad i den ljumma kvällen. Passerade även O'Learys och intog en Bloody Mary innan jag fortsatte hemåt. Var nöjd och glad med min dag när jag tidigt intog horisontellt läge.

Kan konstatera att termometern utanför köksfönstret visar nio grader, så med hopp om en ny bra dag så intar jag min frukost i lugn och ro.

Ha en fortsatt bra söndag.




Kram

Kommentera här: