1:sta april

I dag 1:sta april. Har du blivit lurad idag? Själv har jag inte lyckats bli lurad. Men jag tycker att aprilskämtet med att DNA-testat hundbajs kan spåra hundägare som inte plockar upp efter sin hund var lite roligt. Skulle egentligen behövas. Förstår inte att hundägarna vill klafsa omkring i hundbajs. Eller att de tycker att det är ok att vi andra ska få göra det på våra vårpromenader i skogsområden och parker.

Något som inte är ett aprilskämt är att Zlatans årsinkomst i Inter ligger på 156 miljoner. Inte helt fel lön. Skulle jag inte tacka nej till. 

Och att 18 500 tranor fanns på plats vid Hornborgarsjön i går, vilket är rekord. Tidigare toppnotering var 15 300. Men jag undrar vem som sitter och räknar alla tranor.
Jag ska i alla fall gå och räkna får nu. Dags att sova.
Ett vårtecken är att uteserveringarna äntligen har öppnat igen.



Kram

Kommentera här: