Vattenqigong

Har börjat på min vattenqigong i dag. Att glida ner i det 33 gradiga vattnet och utföra den gamla traditionella kinesiska medicinen är en tillfredsställelse för själen. Resultatet blir bättre balans, bättre koordinationsförmåga och mer rörlighet. Med hjälp av qigong minskar eller försvinner även huvudvärk, värk i leder, du lär dig sova och njuta av livet. Så varför inte prova på dessa urgamla "energiövningar".

Qigong har funnits i Väst sedan 1960-talet så det är något gammalt beprövat utan några biverkningar. Sitt första uppsving fick den i samband med hippierörelsens fokus på Orienten. Så tio veckor framåt på onsdagar så kommer jag alltså befinna mig en timme i bassängen och utföra vattenqigong.

Blev så sugen på den klassiska rätten "Fransk gratinerad löksoppa" till middag i dag. Så jag roddade ihop en riktigt god löksoppa med bl a vin, timjan och kalvfond i som sen gratinerades under grillen. Mums. Så det lär bli fler löksoppor framöver. En riktigt god höstsoppa.




Kram

Kommentarer:

1 Tina:

skriven

Fransk löksoppa är verkligen en klassiker

2 Carina:

skriven

Var har de vattenQi-gong? Låter urskönt

3 Annsan:

skriven

Vattenqigong finns nog inte på så många platser. Går själv på Röda Korsets simhall. Men jag kan varmt rekommendera det :-)

Kommentera här: