Kostsamma erfarenheter

Har i dag fått en erfarenhet, att barn kostar mycket pengar. Visste innan att de kostade, men i dag vet jag att de kostar mer. Kille, 15 år, vad vill han ha? Jo, han vill ha en moppe. Tjej, 16 år, vad vill hon ha? Jo, hon vill ha en jacka från Amoress med päls på. Vad gör man då som ensamstående tvåbarns-mor? Jo, man bokar in sig på en vinprovning så att man slipper ta ställning till tonåringarnas drömmar. Provar goda cabernet sauvignon och shiraz-viner och avslutar med en god viltgryta på en vinkällare runt hörnet. Kanske för att dränka sorgerna för att jag just har bekostat min sons moppe och min dotters pälsjacka. Samtidigt är de självklart värda det och samtidigt är det mycket pengar ur min plånbok. Man vad gör man? Blod är tjockare än vatten och självklart så hjälper jag mina barn och försöker uppfylla deras önskningar så gott det går. Ska ner på banken i morgon och se om de har förståelse för mina utsvävningar så att jag kan få en lugn helg.
Blev i alla fall riktigt glad över Färjestads vinst mot Djurgården på bortaplan. Resultatet i Globen blev 2-5. Äntligen har vindarna vänt för Färjestad. Förhoppningsvis så fortsätter de också.




Kram

Kommentera här: