Pick-nick

När äntligen det fina vädret kommer tillbaka, då drar jag på mig en riktig vrålförkylning. Känner mig helt såsig i skallen och täppt i näsan. Det är så trist och så tråkigt. Har varit sängliggande både i går och i dag. Har bara kollat film och druckit te och C-vitamin. Men i kväll var jag faktiskt iväg på pick-nick. Hade nämligen vunnit en pick-nick-korg vid Rosendahls Värdshus i kväll. Satt på en filt i kvällssolen ätande på bl a kyckling med potatissallad och sippandes på ett glas rött. Eller jag kan nog påstå att jag mer halvlåg på en stor kudde, avkopplad och lyssnade på ett par musiker som gick runt med gitarr och sjöng samtidigt som jag intog mat och dryck. Var nog en av de sista sommarkvällarna för i år. När mörkret började falla satte jag mig på min cykel och cyklade hem i den småkalla sensommarkvällen mätt och belåten.




Kram

Kommentera här: