Kultursöndag igen

Efter att jag vaknade till efter gårdagen så begav jag mig till Dramaten. Hade biljett till "Drottningens juvelsmycke" av Carl Jonas Love Almqvist med bl a Johan Rabaeus och Elin Klinga i rollerna. Den androgyna skönheten Tintomara förblindar både kvinnor och män med sin skönhet. Tintomara speglar den eviga drömmen om den nya människan bortom ont och gott. Rabaeus och Klinga är lysande på scenen. Den tre timmar och fyrtiofem minuters långa föreställningen kändes inte så lång. Det hände saker hela tiden och scenen snurrade runt om vartannat. Klinga förtrollade och förblindade mig. Hon gör en lysande Tintomara. Så har ni inte sett "Drottningens juvelsmycke" så gör det.

Är så lycklig att vi äntligen har fått en riktig sportbar på Östermalm. O'Learys har öppnat på Grevgatan, vilket gläder mig mycket. Så i kväll funderar jag på att gå dit och se Zlatan möta Ronaldinho. D v s Inter mot Milan. Blir nog en spännande och sevärd match.




Kram

Kommentarer:

1 Mats:

skriven

Ja, jag håller med, äntligen har vi fått en riktig sportbar till Östermalm

2 Maria:

skriven

Rabaeus är verkligen lysande i "Drottningens juvelsmycke"

Kommentera här: