Fartygsvisning på Costa Medeterranea

Trots att jag egentligen skulle vara sängliggande pga min förkylning så kunde jag inte tacka nej till fartygsvisning och lunch ombord på Costa Cruises fartyg "Costa Medeterranea" i dag. Kände mig tvingad att besöka även detta italienska rederi för att få en bild över de olika kryssningsrederierna. Personligen kan jag säga att Norwegian Cruise Line ligger i topp och därefter kommer Royal Caribbean eller Costa Cruises. Costa Cruises med sin hemhamn Genua är ett fartyg med ganska mycket prål och detaljer. Pelare och murriga färger är deras koncept. Började i alla fall med ett glas champagne och snittar efter fartygsvisningen. Därefter blev det fyrarätters lunch med vin i matsalen. Prosciutto med parmesanost till förrätt, därefter pasta med svampstuvning, följt av biff med grönsaker. Avslutningsvis blev det en chokladkaka. Till detta serverades givetvis en Bardolino.

Är fortfarande lite osäker på vem som kommer tvåa. Är i alla fall övertygad om att NCL toppar alla rederierna.

Tackade i alla fall nej till invigningsfesten på mitt gamla jobbs kontor och en releasefest i stan. Kände att jag inte hade ork kvar att gå på något fler evenemang i dag. Så i kväll blir det en lugn hemmakväll. Känns skönt efter alla aktiviteter som har varit.

Ha en bra helg.




Kram

Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Det ser ju urläckert ut på detta fartyg :)

Krya på dig

Kommentera här: