Svajig börs

Kan lugnt påstå att vi har en väldigt svajig börs i nuläget. Uppgång på 6-7% och nedgång på i stort samma procent. Det gäller ju då att man handlar när det är nedgång och säljer när det är uppgång. Ganska logiskt. Jag la faktiskt in en säljorder på några av mina aktier och fick dem sålda till ett hyfsat medelpris och åtminstone över 100 kronor mer än vad jag gav för dem. Fast det gäller ju att ha is i magen och vänta på exakt rätt tillfälle. Fast skulle man veta när rätt tillfälle var då skulle man vara väldigt rik i dag. Det gäller att ha lite fingertoppskänsla.

Jag hade tydligen det den här gången och lyckades sälja vid rätt tillfälle och spä på pengar i min börs, vilket är välbehövligt i nuläget. De andra aktierna får ligga kvar ett tag till i väntan på bättre uppgång.

Ska ut och njuta av solen nu.

Ha en fortsatt bra dag.




Kram

Kommentera här: