Lökar på plats

Känns att hösten kryper innanför skinnet. Det blir mörkare och mörkare och kallare och kallare. Min akupunktör hade t o m tänt ett ljus i väntrummet i dag. Så jag kan nog påstå att nu är det höst. Bladen som sitter kvar på träden är gula och på marken ligger färgglada löv som trillat ner för någon vecka sedan. Begav mig till Fältöversten för att införskaffa mig ett par vinterstövlar, blev ett par till min dotter också. Så nu är jag förberedd.

Passade också på att plantera mina tulpanlökar. De ska ju ner i jorden innan frosten kommer. Och helst ska de ner på fyra tulpanlökars djup. Så med spade på min uteplats fick jag ner 40 tulpanlökar. Vi får väl se hur många som orkar sig upp framåt vårkanten. Men nu är de i alla fall på plats i jorden.

Metrologerna har lovat blandat väder i helgen. Fast det lutar nog mest åt innesittarväder. Vad ni än hittar på i helgen, så önskar jag er en trevlig helg.




Kram

Kommentera här: