Kanelbullens dag

I dag är det den berömda kanelbullens dag. Det är nog den enda dagen på året som jag faktiskt äter kanelbullar. Jag är inte så mycket för det där med kakor och bullar. Jag har nog bakat bullar totalt fem gånger i mitt liv. Så bakning ligger inte för mig heller. Denna bulle blev allmän på 1950-talet och fanns då i former som snäcka, giffel, vegabulle, klippta bulle, kringla och flera andra variationer. Från 1960-talet har kanelsnäckan snabbt slagit igenom och är idag det mest populära svenska bakverket. Den har t o m en egen hemsida, http://www.kanelbullensdag.se/. Så glöm inte ta en kanelbulle till fikat i dag.

Glöm heller inte att boka julbord. Tidningarnas annonser översvämmas av julbordsannonser. Kan påstå att jag inte riktigt är i julbordstankar ännu. Men det kanske kommer, men då blir det inte förrän i slutet av november möjligtvis. Och då kanske jag inte får något julbord, men det får bli en senare fråga.

Ha en fortsatt bra Kanelbulle Dag.




Kram

Kommentera här: