Helgen närmar sig

Så var det torsdag i dag och ett kallt Stockholm. Det var bara 1 grad i morse. Burr. Och i morgon väntas den första snön i Stockholm. -Vi är beredda, säger SL. Tycker nog att det är i tidigaste laget. Men det kan ju hända att det bara blir regn under morgondagen. Det blir i alla fall minusgrader och sol i helgen enligt SMHI. Så nu är det på med mössa, vantar och dunjackan på vinterpromenaden. Vädret är verkligen som världsekonomin, dvs opålitligt.

Det som man kan lita på är att jag lär ta en bastu i helgen åtminstone. Inte helt fel att gå upp på morgonen, sätta på bastun, förbereda för frukost, sitta i bastun en sund, avsvalkande dusch och sedan sätta sig vid ett fördukat frukostbord med morgontidningen. Det kan man kalla en bra start på dagen. Så jag är så glad att jag har investerat i min bastu. Den lär helt klart bli använd var och varannan dag framöver.

Sen vill jag tacka Estrella så jättemycket för att de har börjat producera salt och vinäger-chipsen igen. Har saknat dem.



Kram

Kommentera här: