Efterdyningar

Känner mig rätt omtumlad efter helgens aktiviteter. Hade en heldag i går med tidig middag på en mysig restaurang. Åt råraka med sikrom, gräddfil och rödlök till förrätt tillsammans med en Chardonnay. Till varmrätt blev det cognacsflamberad  pepparstek med pommes och grönpepparsås. Köttet bara smalt i munnen, så fin köttbit. Till det blev det såklart en Amarone. Var helnöjd och mätt när jag därefter styrde stegen mot O'Learys för att se matchen Sverige-Portugal. De andra hade lyckats få tag på biljetter till Råsunda så de begav sig dit istället. Konsumerade ett och annat glas rosévin medan jag åsåg matchen. Sverige spelade rätt så bra trots saknad av många skadade spelare. Så slutresultatet 0-0 ska man nog vara rätt så nöjd med. Vid stängningsdags så strosade jag sakta hemåt med ett snabbt stopp vid korvkiosken innan jag stöp i säng.

Så i dag har jag varit ute på långpromenad runt Djurgården. Man måste ju passa på när det är fint väder. Kändes att det var välbehövligt med frisk luft efter helgens bravader. Så i kväll lär det bli tidigt i säng innan en ny vecka tar sig form.




Kram

Kommentarer:

1 Svenne:

skriven

Tycker att Sverige spelade bra. Hade nog förväntat mig en vinst för Portugal

2 Thomas:

skriven

Trevligt att träffa dig på O'Learys. Synd att du inte hängde på oss vidare. Ha en fortsatt bra kväll :)

3 Micke:

skriven

Snacka om gourmetmeny. Låter mycket gott. En Amarone är ju aldrig helt fel heller

Kommentera här: