Bra helg

Helgen har flutit på bra, med hemmakväll hos väninna på fredagen och tjejmiddag med efterföljande utgång i går. Och i dag blev det teater på Dramaten. På fredagen passerade jag min kines och beställde wokad bläckfisk med paprika och svarta bönor. Vilket är så gott. Och därefter fortsatte jag till min väninna. I går samlades fem tjejer på en middag där alla hade bidragit till middagen på sitt sätt. Blev en hellyckad middag med mycket fniss och glada skratt innan utgång i nattens vimmel. Rullade hemåt i en taxi framåt småtimmarna.

Så i dag när jag vaknade så var jag inte alltför pigg. Men efter att ha somnat om på morgonen så lyckades jag ta mig ned på cykel till Dramaten för att åse Tomas Pontén göra en lysande Onkel Vanja av Anton Tjechov. Lite seg i början men den tog sig i slutet av första akten. Mycket begär, svartsjuka och svek med mycket bra skådespelarinsatser och snygga kulisser.

Så jag är helnöjd med min helg.

Hoppas att ni också har haft en bra helg.

Och så var det måndag igen i morgon och ny vecka. Ha det fortsatt bra i höstlöven.





Kram

Kommentarer:

1 Sonja:

skriven

Hamnade ni också på Love Boat?

2 Annsan:

skriven

Ja, det gjorde vi. Riktigt bra musik :-)

Kommentera här: