Vinyl 107

Nu när snön har försvunnit så har jag istället snöat in på Vinyl 107, dvs radiokanalen. Är helt hooked på den. Gillar Mange, som bara den. I och med att jag tidigare har jobbat på radion så blir jag ju lite kräsen på vad jag vill lyssna på. Men jag är helt såld på Vinyl 107. Sitter med hörlurarna i öronen och lyssnar på radiokanalen till och från jobbet med ett leende på läpparna. Kanske för att jag känner igen musiken och får lite nostalgianda och för att Mange är så himla bra. Så om du lyssnar på någon annan radiokanal, byt. Kan varmt rekommendera Vinyl 107. Du kommer inte bli besviken.

Har även blivit helt såld på Buddha (den upplyste). Fast jag har väl ingen lust att gå in i nirvana (parinirvana) där ingen återfödelse längre existerar, där enligt berättelser Buddha gick in. Men jag älskar Buddha Bar-musiken och all annan chill out-musik, förutom Vinyl 107. Har i alla fall fått ett vackert Buddha-smycke som numera hänger på mig. Men jag kan inte säga att jag vill släcka mina känslor av otillfredsställelse och göra mig fri från mina begär och min livshunger, som man ska enligt buddhismen. Men en sak är i alla fall säker, jag kommer att fortsätta och lyssna på Vinyl 107 och bära Buddha med mig.




Kram

Kommentera här: