Tomterock

Söndagen förgyllde jag med teaterbesök. Hade fått biljetter till "The dad" en enmansföreställning hur livet ter sig när man är kär, skaffar barn och får barn. Den var väl sisådär. Men alltid så förgyller det ju den kulturella biten med påspädning av teaterbesök.

Helt otroligt att snön ligger kvar. När jag vaknade på lördag morgonen kunde jag inte riktigt förstå hur vi kunde gå från höst till vinter på ett dygn. Men nu har jag vant mig och vill gärna ha kvar snön ett tag till. Det lyser i alla fall upp tillvaron.

Något annat som lyser upp tillvaron är den årliga Tomterocken, som jag hamnade på i går. Det är då taket är högt och rockmusiken flödar. Mats Ronnander och Sanne Salomonsen drog järnet och Lasse Lindbom hjälpte till på gitarr. Så jag var rätt nöjd med både, mat och vin plus bra musik när jag försvann ut i novembernatten.

I dag är jag också mycket nöjd, fast trött, så nu är det John Blund som för påhälsning av mig.

Sov gott.


-'
Kram

Kommentera här: