Söndag = vilodag

Känner mig mycket nöjd med helgen. Hamnade på Le Bon Palais i fredags och svängde mina lurviga. Bra musik och bra ställe. Blev en del champagne innan jag tog en taxi hem.

I går var jag på mässan, Det goda köket, och fyllde på med bl a mer champagne och Amarone. Blev Bollinger, någon Zinfandel, och min favoritamarone Tenuta Sant Antonio - Selezione Antonio Castagnedi. Smakade även en blandning av Syrah och Tempranillo från Australien. Mycket god och lite speciell. Har aldrig prövat den mixen av druvor förut. Men den var helt ok. Blev även lite dessertvin på slutet innan jag lämnade mässan.

Så i dag tar jag det bara lugnt. Tänkte laga till Fläskkarré i lergryta till mig och min dotter och bara softa.

Tyvärr så gick det inte så bra för Djurgården. Trots att min favorit, Rajalakso, satte det första målet så höll det inte mot Trelleborgs FF. Förlust för Djurgården med 1-3. Bättre gick det för Kalmar, som nu är svenska mästare i fotboll för första gången i klubbens historia. Grattis Kalmar.
 Ha en fortsatt bra söndag.




Kram

Kommentarer:

1 Fröken Vindsurfing:

skriven

söndagar är verkligen vilodagar!

2 Nisse:

skriven

Kul för Kalmar. GRATTIS Kalmar

Kommentera här: