Fotbollsgalan

Fick en långpromenad i solen på Djurgården och en underbart god middag serverad i går. Fick oxfilé med råstekt potatis och bearnaisesås och till den en Usatges från Priorat från 1995. Satt inte helt fel. Sen att jag även hade trevligt sällskap till middagen förvärrade ju inte saken direkt. Bänkade oss sedan framför TV:n för att åse den årliga Fotbollsgalan och se den 27-åriga Zlatan Ibrahimovic bli den förste svensk som någonsin har vunnit tre Guldbollar. Zlatan fick även ta emot priset för Årets forward och Fotbollskanalens hederspris. Så jag kan nog lugnt påstå att Zlatan är Sveriges överlägset bästa spelare.

Diamantbollen gick till den kvinnliga fotbollsspelaren i Umeå IK, Frida Östberg.

Hade sett fram emot att Sebastian Rajalakso skulle få priset för Årets nykomling på herrsidan, men det gick istället till Robin Söder i IFK Göteborg.

Grattis säger jag till vinnarna.

Ska se till att ordna middag till mig och min son nu. Ha en fortsatt trevlig kväll och ta det lugnt i halkan.




Kram

Kommentera här: