Ny vecka

Efter helgens katastrofplacering i Melodifestivalen bör kanske Perrelli tänka om (18:nde plats). Men samtidigt så var det ju inte en dålig låt. Rongedahl hade nog gjort sig bäst i Serbien, tror jag. Vi får väl skicka dem till Ryssland nästa år istället.
Har i alla fall hunnit njuta av solen och värmen och även druckit något glas champagne, vin och gin & tonic. Hade väninna på middag till Melodifestivalen på lördagen. Gjorde scampi i panengcurry och koksmjölk. Blev lika gott som alltid. Hon hade med sig ett otroligt gott vitt vin som jag känner att jag måste inhandla vid nästa besök på Systembolaget. En Saint Clair Riesling, 6456, 99:-. Tips om ni vill ha ett gott vitt vin.
Hade en mysig Mors Dag-middag i går tillsammans med mina barn. Blev uppvaktad med blommor och kort. Trevligt och uppskatat.
Tiden går ju fort när man har roligt så måndagen kom väldigt snabbt den här veckan. Och något annat som bör bokas snabbt är julborden. Utö Värdshus har redan 900 bokade på sitt julbord. Så skynda er om ni vill äta julbord på Utö i år. Fast jag tänker nog inte skynda mig att boka bord utan njuta av en solig vecka i Stockholm istället.
Ha en bra vecka.

Vin

Kram

Kommentera här: