Fotoskola

När jag köpte en ny Nikon-kamera i höstas så ingick det även en fotokurs, vilken jag avverkade i går. I två timmar fick jag en snabbkurs i hur man kan använda den nya system-/digitalkameran. Funktioner som jag inte trodde fanns. Jag är inte den som brukar titta i bruksanvisningen. Dvs en tjock bok med en massa text i. Försökte att anteckna så mycket som möjligt och ska försöka att praktisera vissa bitar medan de finns i färskt minne. Är ju lite lat och använder alltid auto-knappen. Men som sagt, nu ska det laboreras. Det ska bli kul och utmanande. "Vad vill jag förmedla med bilden". Hade även helt plötsligt nya knappar på kameran som jag inte hade sett förut. Som sagt, ut och plåta.
Är glad att jag fick in deklarationen i tid även i år. Satt på måndagsmorgonen med Skatteverket på tråden och mina deklarationshandlingar samt en bunt med aktiepapper. Lite krångligare i år, med tanke på att jag var tvungen att räkna ut en viss procentsats på vissa av aktierna. Fast nu är det i alla fall gjort. Får restskatt på 8.500 - 9.000:-. Inte så kul, men, men det får jag ta då.

Fotoskola

Kram

Kommentera här: