Champagnedagen

Den årliga champagedagen har förflyttat sig sedan flera år från Operaterassen till Grand Hotells spegelsal. Denna dag är lika trevlig och givande varje år. Min favoritchampagne är sedan något år tillbaka Pol Roger tätt följt av Bollinger. Var glad när jag i går hittade mina anteckningar från champagneprovningen med Rickard Juhlin 1999 på Operaterassen och kunde konstatera att min favorit då var Bollinger tätt följd av Pol Roger. Vilket visar sig att Pol Roger har tagit sig. Eller har kanske min smak förändrats till det bättre? Men vare sig Laurent-Perrier, Palmer, Moët, Mumm, Gosset, Taittinger osv kunde mäta sig mot Pol Roger. Möjligtvis hade De Saint Gall, eller Deutz Amour en möjlig chans att slå sig in bland favoriten men inte fullt ut. Har även konstaterat att en champagne är en champagne och ska vara vit. Har fortfarande inte hittat en tillräckligt bra roséchampagne. Fortsätter att söka.
Avslutade med en räkmacka och ett glas Sancerre i Grands bar innan jag tog en svensk tuk-tuk (dvs cykeltaxi) till Stureplan.

Pol Roger

Kram

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Ha en fin kväll.

Kommentera här: