Kay Pollak

Var på seminarium på Grand Hotel i går. Kay Pollak höll i seminariet "Tankens kraft"- om att utvecklas och förverkliga sina visioner. Han lärde oss att som vi tänker så blir det. Målade snabbt upp en bild om mig som ekonomisk oberoende med lantställe och en snygg bil. Vi får väl se när det slår in. Vi fick lära oss att det är med våra tankar som all förändring startar och försöka att se livet som en flod. Med uttryck som "Just i den här stunden skapar jag min värld", "Man upptäcker inte sig själv, man skapar sig själv" och "Jag skapar min egen verklighet" i ryggsäcken gick jag ut från den fyra timmars långa föreläsningen med boken "Att välja glädje"-en bok om att få ett bättre liv, i handen. Kände att mycket av det han hade sagt har jag hört förut. Fick väl ingen direkt aha-upplevelse och kände väl ingen direkt glädje heller. Men jag får väl jobba på att våga bejaka storheten i mig själv och fundera över vad som krävs av mig för att jag sant ska kunna motivera andra människor. En underhållande föreläsning i sig med mycket humor, värme och engagemang, där Kay bjöd på sig själv. Det var kanske bara jag som inte var på topp just i går. Ska läsa boken och omformulera min värdering vid ett senare tillfälle.

Kay Pollak

Kram

Kommentera här: