Flygvärdinna

I dag har jag varit flygvärdinna. Att bli flygvärdinna var min största dröm när jag var liten, förutom glasblåsare och clown då. Och nu i dag fick jag min önskan uppfylld. Men det är ju inte så glamouröst som jag en gång trodde. Ett slags cafébiträde som serverar glada, trötta, irriterade, onyktra och förväntansfulla passagerare i trånga utrymmen. Så min dröm att bli flygvärdinna lades åt sidan redan runt 20-årsåldern. Att vara reklamfilmsmodell är inte heller så glamouröst. Frukost, väntan, lunch, sminkning, väntan, klädbyte och väntan innan det till slut blir inspelning. Men jag tycker att det är kul någon gång ibland och lägger till det i min meritlista. Finsk flygvärdinna för en finsk reklamfilm på Arlanda. Det ni. Kände mig verkligen som en Sirpa-Liisa i dag. Anbuden haglar ju inte direkt över mig, så jag får vara glad att det dyker upp sådana här tillfällen då och då. Lite kul att vara moviestar för en dag :-).
Nu är det läggdags. Ny dag i morgon och vanliga rutiner på mitt vanliga jobb.
Sov gott.

Moviestar

Kram

Kommentera här: