Tyskland vidare

Kan väl inte direkt påstå att min dag har varit den dagen som ska gå till historien. Vill helst glömma så gott som hela dagen och gå vidare. Men blev tack och lov övertalad av min väninna att komma över på middag. Glad att jag tackade ”ja”. Behövde det. Blev goda nötfärsbiffar med fetaost i, färsk potatis och sallad. Avslutade med en riktigt smarrig rabarber- och jordgubbspaj med vaniljvisp. Hann även se första halvlek av Tyskland – Turkiet-matchen innan jag var tvungen att bege mig hemåt. Tack och lov så vann mina favoriter, Tyskland. Har ju en viss förkärlek till Lehman, Tysklands målvakt, som har varit i Arsenal i fem år och nu ska vidare till Stuttgart. Att Tysklands vänsterback satte 3-2 i sista slutminuterna var helt otippat. Rosor till Tyskland. Därmed är Tyskland vidare i final, tack och lov, mot förhoppningsvis Spanien på söndag.



Kram

Kommentera här: