Sportfest

De sista dagarna har jag inte varit på topphumör. Beror mycket på min vän som inte finns med längre. Att sörja och låta det ta sin tid måste man ge sig själv. Samtidigt får man inte glömma att leva. Vilket man lätt glömmer bort i sorgens virvlar. Men allt tar sin tid.
Var i alla fall inbjuden på ett glas vin, som säkert blev tio, hos ett glatt gäng sportjournalister i närheten av mig i går kväll. Hade mycket trevliga samtal om allt möjligt, inte bara fotboll och hockey. Men i och med att jag själv är väldigt förtjust i fotboll och hockey så tyckte jag att det var givande och trevliga diskussioner. Fick en mycket trevlig kväll i trevligt sällskap som fick min hjärna att fokusera på andra saker i livet. Vilket var mycket bra för mig.
Svårt att säga vilka jag håller på i finalen, Spanien eller Tyskland. Är ju som sagt väldigt förtjust i Lehman och samtidigt så hoppas jag att Spanien ändå vinner. Det är ett svårt val. Det återstår att se om prispokalen hamnar hos Lehman eller hos Torres.

Kram

Kommentera här: