Mamma Mia

Har haft en behaglig och trevlig helg med allt vad det innebär. Har haft restaurang- och barbesök bland Stockholms krogar och barer. Ett och annat glas rosé har slunkit ner i matstrupen och en och annan delikat munsbit har passerat samma väg. Vädret har varit fram och tillbaka och bikinin har åkt på vid sol vid brygga. Jag har t o m tagit mitt första dopp i svenskt vatten den här sommaren. Har inget att klaga på över denna helg förutom min myrinvasion på min altan. När jag var i Barcelona, så fick jag tydligen oväntat besök. Dvs en myrkoloni som har härbärgat sig på min altan. Så de små gulliga myrfällorna står numera ute på altanen i hopp om att myrorna ska gå in i fällan, ta med sig myrmedel och släpa ner till polarna i grusgångarna. Vi får väl se när de försvinner från min altan.

Har även hunnit med att se "Mamma Mia", vilken nyligen har haft premiär på de svenska biograferna. Denna mysiga film som är en riktigt feel-good-film där Meryl Streep är lysande i sin rollkaraktär. Man kan ju absolut inte tro att hon ska fylla 60 år nästa år. Även musiken är lysande och jag kommer på mig själv att jag sitter och sjunger tyst med till Dancing Queen. Rekommenderas å det varmaste.




Kram

Kommentera här: