Ingmarsö

Ja, jag kan väl erkänna att jag tog i lite i överkant beträffande Djurgårdens troliga vinst mot Helsingborg. Men någonstans fanns ju i alla fall hoppet att Djurgården skulle vinna. Men så blev det ju tyvärr inte. Så nu har jag varit låg i några dagar. Blev dock glad när en vän bjöd ut mig till sitt ställe på Ingmarsö. Kände att jag behövde komma bort från stan och alla förpliktelser. Och även dränka sorgen efter Djurgårdens förlust. Åkte Cinderella 1 ut till Ingmarsö och blev hämtad vid bryggan av min gode vän. Efter 27 års bekantskap så känner man ju varandra ganska bra. Väl framme så fanns det ett litet kitt färdigt för att läggas på grillen. Kittet bestod av matjessill, färskpotatis, lök och färska örter. Mums. Med nubbe och öl gick det rakt ner i magen med välbehag. Märks helt klart att mamman är kokboksförfattare. Har haft otroligt bra dagar i skärgården, från mousserande på bryggan till ett morgondopp från båten. Och köttet från grillningen i går var helt otroligt gott och mört. Stunder där man bara är här och nu och bara njuter händer inte så ofta, men nu kan jag verkligen erkänna att jag mådde så bra. Att kunna ankra upp i en enskild vik och ta ett morgondopp helt näck var faktiskt helt underbart. En lisa för själen. Så nu när man är landkrabba igen så är man rätt slut. Sjön suger ju, som det heter.




Kram

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

tittade in =)

Kommentera här: