Bussfritt

Hade en ganska späckad dag i går utan jobb, men med personliga saker runt i kring mig. Först akupunktur med massage på morgonen som var välbehövligt. Åkte därefter till söder till Gymnasieintagningen. Gjorde en del tillägg på andra gymnasiealternativ till min dotter. Hon vägrade totalt att ta sitt tredje gymnasieval och då måste jag försöka att hjälpa henne att komma in någon annanstans. Fast det är jättetufft. Trodde bara att hon hade möjlighet att söka på tre olika val, men så var inte fallet. Men jag håller tummarna och hoppas att hon kommer in på en skola där hon vill gå.
Kändes så skönt när jag kom cyklande i stan i går, inte en buss. Det var ofattbart, men ändå så skönt. Fast för de dom är beroende av bussen så är det så klart inget roligt. Hur kommer de till jobbet då? Och vad ska alla turister tro? Att vi har ett bussfritt Stockholm. Vi får väl se hur länge strejken pågår.



Kram

Kommentera här: