Sjuk

Sjuk... och då menar jag inte avundsjuk eller svartsjuk, utan riktigt sjuk. Dvs sängliggande med feber och kraftig förkylning. Och jag som nästan aldrig är sjuk. Att ligga hemma en lördagskväll med 39 graders feber och veta att alla ens vänner roar sig med middagar, utgångar, whiskyprovningar och mer roligt därtill, är inte kul. Har inte ens hunnit sakna Nelson, så dålig har jag varit. Tittar ut genom fönstret och ser att det är en underbar dag för promenad runt Djurgården, men inte för mig, utan jag får snällt hålla mig hemma för att kanske kunna gå till jobbet i morgon. Så lite synd är det om mig, tycker jag i alla fall. Te med honung, alvedon och rinexin är vad som står på min meny i dag. Är det någon som har något annat tips, så tas det tacksamt emot. Ska i alla fall försöka att plocka ner alla julsaker i dag. Tjugondedag Knut, då ska granen ut.
Hoppas att ni andra har fått varit friska och har haft en bra helg.

Te

Kram

Kommentarer:

1 Annsingen:

skriven

Krya på dej! Ha en underbar söndag!

2 Annsan:

skriven

Tack :-). Jag gör mitt bästa

Kommentera här: