Nyårslöften

God fortsättning!
Hur många nyårslöften avlade ni i år? Om ni frågar mig, så säger jag inga. Jag har faktiskt mer eller mindre slutat med nyårslöften. I och med att jag inte röker så kan jag inte säga att jag ska sluta röka i år. I och med att jag inte heller är för fet så behöver jag inte heller lova att jag ska äta sundare i år. Motionsmässigt? Nja. Jag tycker nog att jag rör på mig ganska mycket. Kanske ta upp simningen igen. I och med att jag har slutat dricka kaffe så kan jag inte heller säga att jag ska dra ner på kaffedrickandet. Kanske öka på teedrickandet istället. Men jag dricker ju grönt, rött, svart och vitt te, så i sådana fall kanske jag ska byta ut det där vinglaset till en kopp te istället. I och för sig så kan jag nog dra ner lite på alkoholen. Fast å andra sidan så dricker jag mer förnuftigt nu för tiden än jag gjorde förr.
Nej, det blir inte några nyårslöften i år heller. Utan jag kommer att leva som jag gjorde 2007. Dvs ganska återhållsamt med både det ena och det andra och röra på mig måttligt. Det gäller ju att hitta balansen i livet. Jag önskar bara att jag och mina barn får vara friska år 2008 och att ni också får ett bra och hälsosamt år.

Kram

Kommentera här: