Ljuset

Efter att ha fumlat i blindo ett flertal dagar, så kom äntligen ljuset tillbaka. Känns som att jag har blivit religiös. Två dagar med sol och ljus, är inte det fantastiskt?!
När årets mörkaste period inte har några fjuttiga ljusminuter, då känns det rätt så tungt. Fast att vi går mot ljusare tider, så behövs ljuset ändå på dagen. När snön ligger vit på marken, så gör det ju sitt till. Men när det inte finns någon snö så känns det faktiskt rätt så tungt. Själv har jag haft en hemmadag och hemmakväll och bara legat i soffan och sängen och tittat på tv och film. Förhoppningsvis är jag piggare i morgon. I morgon lördag, då Nelson ska tillbaka till sin husse. Är med blandade känslor som jag överlämnar denna lilla hund till sin husse. Kommer att sakna sällskapet och att någon står innanför dörren och viftar svansen när jag sätter nyckeln i låset. Någon som vill komma upp i soffan och gossa när jag ligger och tittar på TV:n. Fast samtidigt så behöver jag inte gå upp tidigt på morgonen för tidiga promenader i ur och skur. Men ändå Nelson, I gonna miss you. Tack för den här tiden.

Nelson

Kram

Kommentera här: