Don's nya

GRATTIS, säger jag till Don Bennechi, som är tillbaka på banan igen. Kul. Med hans nya lite Leonard Cohen-inspirerade stil smeker hans harmoniska och lugnande stämma genom låten som en fjäder i vinden. "Lifelong Prisoner" är en riktigt bra produktion, som troligtvis kommer att bli en hit. Så jag känner mig extra stolt över att få ha plåtat omslaget till denna skiva. Gå in på hans hemsida www.donbennechi.com och läs mer om honom. Gå även gärna in och lyssna på ett smakprov av låten på www.myspace.com/donbennechi och se vad du tycker. Så Don Bennechi, lycka till!
Jodå, det blev middag på lördagskvällen också. En god hemmagjord älggryta serverades med kokt potatis och ett gott vin till. Söndagsmiddagen blev pizza, och då talar vi om en sådan där pizza med oxfilé och bearnaisesås på. Middagar i goda vänners sällskap är aldrig fel. Tråkigt bara att Barcelona inte kunde hålla nollan. Resultat blev till slut 1-1 mellan Barcelona och Athletico Bilbao. Hann även med att njuta av det underbart vackra vädret på söndagen. En underbar långpromenad runt nästan hela Djurgården hann jag med.
Ha en bra vecka.

Don

Kram

Kommentarer:

1 Louise E:

skriven

Jag lyssnade på han och mannen tog över mitt liv *lol*. Låtarna på hans sida är ju så himla sköna. Vem är han? Jag menar, han verkar ju hur stor som helst om man kollar hans sida. Rösten han har e så bekant på nått sätt. Han har en sexy attitude! Me like *lol*

2 Cia:

skriven

Don Bennechi är en sångare som i alla fall förut alltid sjöng på italienska, men hans senaste låtar verkar vara på engelska. Fast på hans hemsida www.donbennechi.com så lyssnade jag på en av hans gamla låtar på italienska. Han sjunger precis som Annsan säger, lite typ Leonard Cohen aktigt, med en skön mix av Chris Rea, Roxy music. Han har en väldigt speciell nära röst. Jag laddade ner Lifelong Prisoner från eMusic nyss och jag kan säga att den här låten e bland det bästa jag hört. Det är en tung låt om man säger så. Jag e avundsjuk på dig Annsan, jag vill också plåta Don. Men jag får nöja mig med hans låt och "din" fina bild som du tagit på han.
Cia

Kommentera här: