Vår

Det känns som att våren är här för att stanna, i början av februari. Helt otroligt. Har nu hört vårfåglarna sjunga i kör flera dagar denna vecka. Normalt ska ju den första veckan i februari vara den kallaste på året. Och i dag känns det som att det är april och inte februari. Men SMHI har bestämt att den svenska våren inte får komma före mitten av februari. Så då kanske det blir sommar redan i mars. Vi håller tummarna. Sen att det har blivit ljusare på dagarna känns också skönt. Det blir inte mörkt vid tre längre. Så jag får passa på att ta del av det ljumma vårvädret och ljuset och bege mig ut. Ska bara ta en kopp grönt te och fylla på mina antioxidanter. Mätte mina hudkarotenoidvärden på en skönhetssalong i går och fick ett värde på 39.000. Vilket tydligen är ett mellanvärde. Är ganska nöjd med det, trots att jag inte äter fisk, mer än sushi, och inte heller omega 3. Skanningen ger en stark indikation på min generella hälsa. Så jag tycker att värdet är bra. Fick även en ansiktsbehandling. Ett litet strykjärn gled över mitt ansikte och slätade ut mina rynkor och stramade upp mitt hakhäng. Helt fantastiskt. Såg ut som en tolvåring efter behandlingen. Eller, nja, nästan.
Hade en trevlig kväll med mina arbetskamrater i fredags. Gick på after work efter jobbet och drack öl och käkade. Riktigt kul och givande att umgås med ett så positivt och glatt gäng.

Kvinna

Kram

Kommentera här: