Råttans år

En legendarisk bloggare har gått i graven. "Grabben i graven bredvid" kanske blir hans nästa låt. Vem har inte följt Magnus Ugglas liv på hans blogg? Hur ska vi klara oss utan Magnus blogg? Efter ett halvår så ger han upp. Känner även jag att tankarna har funnits där. Men jag är inte redo att lägga min blogg i graven ännu. Nej, nu hatschar jag dojorna och lägger extra krut på att fortsätta underhålla er läsare. Är ju en tiger i råttans år, som förresten började i förra veckan, så jag ger inte upp så lätt inte. Am I a man or a mouse? Så nu festar kineserna loss i två veckor för råttan. Och jag kan väl medge att även vi i Stockholm firar råttans år. Det har väl sällan funnits så många råttor som i år, pga den varma vintern. So cheeses. Eller atjoo, som pollenallergikerna säger. För pollensäsongen är redan igång. Hasseln har nämligen redan börjat blomma i Lund. Och kanske tom jag får en blomma på alla hjärtans dag.
Nej, nu är det natti, natti. Sov gott.

Blommor

Kram

Kommentera här: