Teaterkväll

Efter en lugn kväll hemma i soffan i går och tidigt i säng så har jag roddat hela dagen i dag. Tvättstuga, städa lite, handla och avslutningsvis teater. Antingen är det skådespelarna som har blivit bättre eller så är det jag som fattar bättre. Tar till mig budskapet som ett läskpapper. Blir alltid berörd när de avslutningsvis står på scenen och tar emot publikens jubel och applåder. Slutrepliken är ofta det som sätter sig och har en mening som man bär med sig. "Den ömhet jag är värd" handlar om människor som på ett eller annat sätt har nått sin botten och efter deras längtan efter kärlek och värdighet. Med många droger, ett missbruk och om vad det ger i det mänskliga samhället. Först tyckte jag att den var så där, men drogs snabbt in i den snabbt omväxlande rolltolkningen utifrån en scen. Ja, kan bara säga att Börje Ahlstedt och Thomas Hanzon håller, och även Ola Rapace gjorde pjäsen sevärd. Fick mig en tankeställare i alla fall och gick därifrån med facit på hand. "Den ömhet jag är värd" satte sina spår. Gå och se den om ni har möjlighet.




Kram

Kommentera här: