Nobeldagen

Ja, är det inte Pepparkakans Dag, Kanelbullens Dag eller Alla Hjärtans Dag så är det Nobeldagen. Nobeldagen som firas till minne av Alfred Nobels bortgång år 1896 i Italien. Ja ack, vad är en bal på slottet om inte..... Helt underbar. Fast jag ska absolut inte klaga. Jag har haft en underbar dag i dag. Promenad och lunch på Djurgården med mysigt sällskap och avslutning på min vattenqigong.

Nobeldagen, är ju den dagen då nobelprisen delas ut. Och jag lär ju inte få något i år heller, så jag valde att mysa på Djurgården istället. Jag firade alltså Mysdagen istället för Nobeldagen i dag. Men jag tror inte att de flaggar för att jag firar Mysdagen, utan snarare för att Nobeldagen firas.

Firade i alla fall med årets första glögg på kvällen. Kan varmt rekommendera årets Blossa Glögg med blåbärssmak. Behövs ju lite värme för att hålla ångan uppe.




Kram

Kommentera här: