Julhets

Förstår inte hur folk hinner med allt. Fast själv ska jag väl inte säga att jag hinner med allt heller. Har varit en del hektiska dagar denna vecka. Det har varit julbord hit och jullunch dit. Har inte ens hunnit köpt alla julklappar ännu. Men det är ju i alla fall några dagar kvar till julafton. Var på den traditionella julmiddagen i torsdags. Alltid lika kul att återse alla gamla kära ansikten. Blev toast skagen till förrätt med vitt vin till, därefter en pestofylld kycklingfilé med risotto och till det en god shiraz. Avslutningsvis blåbär och hallon med vaniljglass. Därefter blev det te och en och annan Calvados. Avslutade sen nere vid Stureplan innan jag tog en taxi hem. Så i går så kändes det tungt. Kände mig rätt färdig och var glad att jag inte hade bokat upp gårdagskvällen.

Avnjöt ännu en god glögg i går kväll. Förutom Blossas Blåbärsglögg så är även Lucia Choklad outstanding. Verkligen att rekommendera.
Är snart på väg till ett härligt julbord på Tyrol. Ska bli mysigt.



Kram

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Håller med. Chokladglöggen är verkligen bra med rätt chokladbalans

2 Lotta:

skriven

Hoppas du fick någon trevlig bordsherre på middagen

3 Annsan:

skriven

Ja, det fick jag. Hade en mycket trevlig kväll med givande diskussioner. Tackade nej till att bli Grevinna även i år

Kommentera här: