Surströmmingsskiva

Är nyss hemkommen från en trevlig surströmmingsskiva hos en väninna i Enskede. Åt både Röda Ulven och Kallax och vi var klart eniga om att Röda Ulven var bäst. Så det blev en mycket god middag med strömming, mandelpotatis, röd lök, tunnbröd, västerbottenost, snaps och öl i hennes trädgård. Vi är ju tyvärr inte så många som gillar denna jästa fisk. Men jag tycker synd om er som missar denna delikatess och jag lovar att You gonna love it.

Brasilien tog sitt andra raka guld i fotboll-OS, i kväll. De vann med 1-0 över Nigeria. Nigeria var på men inte tillräckligt. Benficas Angel Di Maria hade bättre chans och gjorde mål i 58:e minuten. Så tur att Barcelona släppte Messi till OS, för utan honom så hade de nog inte tagit guld. Grattis till guldet Brasilien.

I och med att solen var framme i dag så hann jag även olja in mitt träbord på min altan. Har ju varit lite snålt med solvaran den senaste tiden så jag fick passa på nu när den var framme. Var riktigt skönt att solen var tillbaka igen.




Kram

Kommentarer:

1 Christina:

skriven

Hej Annsan!

Jag åt Oskars som var väldigt fin. Så om du ska äta mer surströmming i år så köp Oskars.

2 Stefan:

skriven

Jag håller med dig. Röda Ulven är bäst

Kommentera här: