Surströmmingspremiär

I dag får alla som inte tål surströmming hålla för näsan. För i dag är det den tredje torsdagen i augusti och då är det surströmmingspremiär. Så det lär pysa från en och annan burk i dag. Att kalla doften odör är oförståeligt för mig. Denna fisk som smakar så gott. Fast det tycker nog inte merparten av Sveriges befolkning. Men jag som tillhör den här lilla skaran av surströmmingsälskare är väldigt förtjust i denna fisk. Jag skulle tippa att ca 30 procent av Sveriges befolkning tycker att surströmming är gott.

Så ni som inte gillar surströmming, håll er hemma i dag. Smaklig måltid önskar jag alla surströmmingsälskare. Tyvärr kommer jag själv inte ha möjlighet att äta denna delikatess i dag. Ska på middag. Men jag får ta det en annan dag och sen så åt jag ju faktiskt surströmming i förra veckan. Det lär väl bli fler tillfällen.

För den som missade min bild i gårdagens Metro, så kommer den här i repris.

Ha en bra dag.




Kram

Kommentera här: