Ny grupp på Facebook

Har nu bildat en ny grupp på Facebook, "Vi som älskar surströmming". Kände att det fanns ett stort behov för denna grupp. Tror dessvärre inte att jag får så många medlemmar. Men jag kan ju alltid hoppas att folk börjar få upp ögonen för denna delikata fisk.

Det finns t o m en surströmmingsakademi, vilken instiftades den 26 augusti 1999 på Ulvön med syfte att bibehålla surströmmingskulturen och främja dess utveckling. Vill du läsa mer om denna delikata fisk så gå in på www.surstromming.se. 

Jag kan faktiskt erkänna att det riktigt vattnades i munnen på mig när jag i går gick förbi uteserveringen på Sturehof. En lätt vindpust bekräftade att det var surströmmingspremiär på Sturehof. Mmm, gott.

Är du inte surströmmingsfan så kan du istället gå med i mina andra grupper på Facebook, dvs "Champagne", "Amarone" eller "Love".

Ha en bra helg.




Kram

Kommentera här: