Likt/unikt

Jag var på vernissage på Tekniska Museet i går "Likt/unikt". En utställning som handlar om original, kopior och plagiat. Vilken var mycket intressant. Är det ok med kopior? Ja, den frågan kan man ställa sig när man strosar runt bland föremål som dammsugare, termos, cola-burkar, mediciner, musik, kläder, väskor, klockor, kameror, parfymer etc. Var går gränsen? Vad är ok och inte ok? Kreativitet? Immaterialrätt? Varumärkesrätt? Patenträtt? Om du har tagit patent på något, vad har du då för rättigheter? Ett tips är att besöka utställningen på Tekniska Museet för att få svar på dessa frågor.

Grattis säger jag till mig själv. I dag är det ett år sedan som jag började blogga. Så i dag firar jag 1-års jubileum. Känns inte som att jag har bloggat i ett år. Men tiden går ju fort när man har roligt.




Kram

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

GRATTIS Annsan! Bra jobbat :-)

Kul att läsa din blogg

2 Björn:

skriven

GRATTIS!!!

Super Annsan. Älskar din blogg :). Go for blogging :)

Kommentera här: